söndag 22 december 2013

Mål 2014

Sticker inte under stolen med att jag är missnöjd med säsongen 2013. Mycket gick fel, lite gick rätt och ser jag bara på prestationer så blir man ju deprimerad med mindre! Som tur var har jag hittat vissa felsteg jag gjort och redan nu håller jag på att rätta till dom. 
För att nämna några saker så kommer här tre: VILA, kvalitet och erfarenhet. Utan tillräcklig vila kan inte kroppen prestera, vilket jag på alltför när håll fått uppleva under hösten. Fjolårets träning innehöll fel proportioner av kvalitet och kvantitet, kvaliteten ger dej tävlingsformen som jag inte fick ifjol. Erfarenheten som jag fick under förra säsongen kommer att hjälpa mig enormt under kommande år!

Till nästa år kommer mina mål inte att ändras nämnvärt. En FM medalj i U23 och en top15 placering i Landsvägscupen är siktet inställt på resultatmässigt. Nytt för i år är att jag kan följa med min kropps framsteg i Watt, så på den sidan har jag också vissa mål bland dom är en höjningar både av FTP och VO2max värden. Dessa håller jag tillsvidare för mig själv men allteftersom kommer dom nog att sippra ut hit på bloggen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...