söndag 17 november 2013

Min träning

Efter många planerade upplägg för träningen i höst och vintern så fick jag slutligen ta till "plan X". Hittills har inte mycket gått som planerat, mycket på grund av att jag inte fått vara frisk. Nu har jag kunnat köra som jag velat i två och en halv vecka och nu har jag slagit fast programmet för resten av 2013. I grunden innehåller varje vecka följande: 3 trainerpass, 3-4 cykelpass utomhus, 1 pass rinkbandy, 1-2 gympass och en vilodag med längre muskelvårdande promenad.

Exempel vecka
Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag
Trainer
+
cx
Rinkbandy
+
cx
Trainer
+
gym
Muskelvårdande promenad Trainer
+
gym
Cx Distans Cx distans


Kvaliteten körs såklart på trainer och dom passen är tuffa, önskvärt är att jag skall vara så fräsch i benen som möjligt till dom passen. Två av utomhuspassen skall vara distanspass på mer än tre helst fyra timmar och dom två andra vanliga baspass för att bygga grunden. Rinkbandy är med för att det är roligt och för att jag tror att alla uthållighetsidrottare kunde utvecklas tackvare att utöva någon form av bollsport under sin offseason. Men skall skriva ett mera utförande inlägg om det som borde komma upp i mellandagarna.

På tal om mellandagarna så blir det då ett annat tema. Då skall jag igen försöka på den brutala Rapha festive 500. Hur det gick ifjol kan ni läsa om HÄR och HÄR. Skulle vara roligt att klara av utmaningen i år igen speciellt då det inte var någon annan än jag och Danke som klarade utmaningen ifjol i Finland.

Finlands två enda Festive500 finishers 2012

Efter att ha kört några veckor av första delen och distansat bort julmaten rejält i mellandagarna så blir det att börja bygga upp ännu mer inför sommaren med ett annat upplägg men mer om det då det blir aktuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...