torsdag 14 november 2013

Besviken

Besviken på mig själv. Att jag inte kan pacea mig själv bättre än vad ja kan är beklagligt! Körde 20 minuters test just för att få fram ett nytt relevantare FTP-värde och oj vad det grämer mig att jag inte klarade av att pacea mig själv bättre. Inte är det väl så att man ska klara av att ligga långt upp i den anaerobiska-zonen dom sista 90 sekunderna på ett 20 minuters maxtest utan problem? Det gjorde jag idag. Nåja, borde ju få pacen lite bättre till nästa gång nu.
Nu blir det att hämta andan lite innan det är dags för ett komprimerat gym-pass. Känner av asplövsbenen redan!


2 kommentarer:

  1. "Your goal in the main portion of the test (the 20-minute segment) is to produce the highest average watts possible over the entire time. The test doesn’t work if you start out too hard and suddenly run out of energy, because you won’t be able to produce your true maximal, steady-state power. It’s always better to start out in the first two minutes a little under what you believe to be your FTP, build up along the way, and then ride at your maximum level in the last three minutes."

    http://www.bikerumor.com/2012/12/07/peaks-coaching-what-is-functional-threshold-power-ftp/

    vagcyklist

    SvaraRadera
    Svar
    1. försökte köra efter det där men klarade bara inte av det. Till nästa gång vet jag var jag ska ligga första delen för att kunna öka och sedan få ett bättre resultat i slut ändan, till tor del på grund av bättre paceing.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...