tisdag 24 september 2013

Det osannolika, preview av Cx-FM

Tror mig kunna räkna upp flertalet cykelkompisar som kommer att läsa detta inlägg och vara små chockade. Anledningen till det är att jag flertalet gånger talat, ja nästan spottat galla över skogscykling. Har hatat det, rent ut sagt hatathatat det!
Men idag så njöt jag av över två och en halv timmes skogscykling, kändes bara underbart att susa fram på stigarna med crossen! Börjar hitta rätta känslan för ojämnare underlag vilket jag tidigare alltid saknat. Samtidigt så börjar jag också tänka lite mer hur jag skall cykla runt hindren för att slippa lättast förbi, det gjorde jag sällan eller aldrig så länge jag ägde mtb. Ännu till så blir inte överkroppen lika trött som den tidigare blev av lite stigcykling. Jag går helt klart åt rätt håll i skogen och det skall firas med distanspass på landsvägen imorgon!

Här är ett klipp från den tilltänkta banan till cyclocross FM om en knapp månad. Inte precis så som min typical cross-bana skulle se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...