måndag 1 juli 2013

På stigande

Efter att ha brutit ihop igår och vari allt annat än glad så har jag idag blivit på lite bättre humör. Det är absolut inte tack vare min officiella 13. plats i gårdagens tävling för den värmer lika mycket som isen på vintern! Istället har jag börjat inse att jag igår gjorde ett av säsongens bästa lopp. Inte sedan AHH-ajot i april har jag haft lika bra positionering i klungan som igår. Jag lyckades sitta med och få loppet precis dit jag ville ha det samtidigt som benen fungerade precis som dom skulle. Igår fick jag visat för mig själv att jag har kapaciteten att placera mig bra i FM, vilket även gjort att jag redan nu börjat blicka framåt till nästa års upplaga och tillika mitt sista år i U23-klassen. Gårdagens lopp satt bra för självförtroendet trots att oturen grinade i mitt ansikte igen.
Ett stort tack till alla som stöttat under den inte alltid så lätta våren och sommaren, ni har betytt mycket! TACK!
Foto: Samu Laine
Idag har uppladdningen mot höstens strapatser börjat med en inte så skön massage av Jon, under själv massagen så vred jag mig i plågor men nu just så känns det bättre än någonsin. Tur att man blir bättre av massagen för annars vore det nog konstigt att man betalar för den. Veckan kommer att fortsätta med fartlek med förhoppningsvis flera andra imorgon, distans på onsdag, tempo på torsdag, rehab och biltur norrut på fredag och Tervaetapit på lördag och söndag. Tervaetapt blir mest träning för mig men kommer några fina resultat så tar jag gärna emot dom. 11km tempo, 77km landsväg och 40km kvarterslopp står på agendan. Ser fram emot syror i mängder! No Pain, No Gain! Nu skall det tränas ännu mera!

Resultat från gårdagens lopp hittas här:
Resultat

Samu Laines resterande bilder hittas här:
http://www.flickr.com/photos/oldklein/sets/72157634413024476/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...