söndag 14 juli 2013

Cyklat en del av Mount Ventoux

Tredje dagen med distanspass. Var mycket folk på torget, gissar på 18 +-1 stycken men allt eftersom så tunnades leden ut eftersom folk vände av rätt tidigt och efter ca 40 kilometer var vi 14 stycken kvar. Frågade mig själv mången gång hu roligt det är att cykla i 13 grader mitt i juli månad när det teoretiskt sett skall vara som varmast här i Finland, men varje gång som dom dystra väder tankarna kom in i huvudet så kom jag att tänka på att det åtminstone var bättre än vad jag hade för väder i våras i Schweiz, efter att ha tänkt tillbaka några månader så blev dagens "värme" rena paradiset!
Löjligt nog så gav vår 120 km runda totalt dryga 400 höjdmeter, inte ens en tredjedel av vad proffsen körde i en backe idag! Nog är det bara så att man lever på fel ställe! Nåja, bara att gilla läget och låtsas att man cyklar uppför när man pressar sig i motvinden.
Glädjande idag var att benen kändes piggare än igår. Borde bli ännu bättre efter en liten massage imorgonkväll. Nästa pass är med andra ord först på tisdag och då ryktas det att benslakt står på mitt program.
Lite lättare rutt denna söndag (uppe) än förra (nere)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...