måndag 3 juni 2013

Snabb som blixten

Efter tre dagars alternativträning i form av studentbjudningar så hittade jag äntligen rum för ett bra pass. Till först blev det langningsträning. Första gången jag tar emot flaskor i farten och bra gick det, på nytt imorgon så att flaskorna säkert stannar i handen till helgen i Borgå. 170 kilometer så lär behövas fulla flaskor.
Huvuddelen i passet var spurtträning och Kenneth och jag hade gjort upp en bana på ca 5 kilometer och märkt ut ett mål på den samma. Vi körde några varv och varje varv innehöll runt 1 kilometer med tävlingsfart och spurt. Mycket bra träning tror jag! Benen fungerade toppen och farten fanns helt klart i dom, klart bättre spurtben än vad jag haft tidigare i år.
Under våra varv hade vi fått lite regn på oss och lite längre in mot landet så åskade det friskt. För att förlänga rundan lite så körde vi i motsatt riktning och klarade oss en bra stund utan att bli genomsura. Men när vi svängde om för att söka oss hemåt så var vi mitt i det värsta vädret. Bara att gilla läget och trampa, vid hade ju åtminstone värmen. Efter en stund tyckte jag att det blev riktigt skönt trots vätan.

Nya tag med gräsklippning och träning imorgon. Torgrunda kl 18, häng med!
Molnen!
Vått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...