tisdag 11 juni 2013

Något är fel, Borgå loppet

Besvikelse igen. Blir ingen lång tävlingsrapport det här snabbt kan jag konstatera att TWD-Länken visade sina muskler och rent utsagt nästa dominerade loppet. Vinsten gick till Paaavo Paajanen, till vardags Continental-cyklist i Luxemburg.
För egen del började dagen med en konstig känsla vid frukostbordet, ingen mat ville ner. Direkt loppet startade kände jag att kroppen inte fungerade. Var trött efter någon ynka kilometer och redan på slutet av första varvet så började jag må illa. Hängde med på andra varvet men sedan på tredje varvet så strejkade benen och jag blev avhängd på slätan trots att farten inte var huvudlöst hård. Jag jagade på någon kilometer och till sist började klungan synas på nytt men då bestämde sig magen för att tömma sig. Morgongröten och smörgåsarna i diket och loppet var kört! Cyklade igenom tredje varvet och steg av.

Igår var jag tillbaka på jobbet, men mådde pyton. När jag kom hem stupade jag direkt i sängen och sov 2 timmar. Vaknade med sådan huvudvärk att jag inte ens ville stiga upp och rejäl feber. Idag har jag varit hemma och vilat men ändå går temppen från låga 35 upp till en bra bit över 37 grader och huvudet leker bomb.
Blir vila någon dag nu så ser vi vad som sker här näst. Bloggen lär nog hållas igång trots att cykeln och jag får vila. Fick bland annat ett lite paket idag med extra motivation som jag bord ägna några bokstäver åt.

Kenneth lyckades bäst av oss NCK:are och kom in som 16.
Foto: Elina Hiltunen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...