onsdag 1 maj 2013

Vilodag, vappen och dubbelpass

Igår var det vappen eller valborgsmässoafton som det så vackert heter. Dagen till ära blev det näst intill totalvila, kroppen meddelade direkt jag steg upp ur sängen att idag skall Herr Mattsson ta det lugnt. Lyssnade på kroppen och bytte bort min inplanerade 90 minuters rehab runda till 30 minuter promenad och bena var som nya igen! Roligt då kroppen svara positivt direkt man lyssnar på den!


Till kvällen blev det filmdax med min underbara flickvän. Först lite pangpang i form av Olympus has Fallen på bio och sedan lite humörupplyftning med Despicable Me efteråt. Två toppen filmer kan jag lätt konstatera! Skönt att bara få slappa en hel dag, mera sånt.

Idag var det ny dag med nya möjligheter. För att fira den röda dagen blev det dubbelpass tillsammans med Kenneth. Första passet skulle vara jobbigt, mission completed kan man konstatera. Par-tempo blir aldrig lättare! Andra skulle vara ett rehab-pass, även där lyckades åtminstone jag då benen nu är betydligt fräschare än vad dom var före rundan.

Fina vyer vid stranden idag
Imorgon blir det sista cykelturen innan helgens tävlingar. Ca 2 timmar i lugnt tempo med någon spurt låter som rätt medicin för att hitta benen till helgens bravader.

Även idag drog Vagcyklists hemmaläger ett stort gäng till torget! Pirrade nog lite i bena då man var där civiltklädd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...