lördag 6 april 2013

Mallorca, dag 9

Nionde dagen på holmen blev långt ifrån planerad. Efter att redan igår kväll ha beslutat att jag sover tills jag vaknar istället för när väckarklockan ringer så blev det första sovmorgonen här. Sov till och med till tio över nio! Ute var det vid den tiden kallt, fuktigt och grått. Beslöt att jag inte stressar ut på någon runda utan tar det lugnt istället för att se vad vädret ställer till med. Efter en bra stunds tittande på Eurosport kunde jag fortfarande konstatera att vädret ute var likadant som tidigare. Istället för att klä på mig alla cykelkläder som jag tagit med mig så beslöt jag att ytterligare invänta bättre väder på eftermiddagen. Gick snällt ner till de sociala utrymmen som finns vid receptionen och började kika på en dokumentär om Sidney Crosby. Otroligt hur stor killen var redan som 20-åring! Ännu större att han har klarat pressen ishockey världen har satt på honom. Under tiden jag titta på dokumentären så hade jag kastat ett öga på dom som trotsat vädret. Alla hade jackor, långbyxor, dom var helt och hållet klädd för nordiskt klimat!
Tog mig en tänkare och beslöt att en dag av 16 kan man nog ha total vila. Med tanke på att vädret för resten av min vistelse här kommer att vara toppen, så är behovet av cykling i 10 grader, regn, hagel och vind inte så stort. Speciellt inte när kläderna för dom förhållandena är hemma i Finland.

Uppvilad och nöjd blir det bergstempo igen före Paris-Roubaix imorgon. På måndag blir det bergsdistans. Uppåt skall den tunga cyklisten!
Några dagar gammal GoPro bild 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...