fredag 12 april 2013

Mallorca, dag 15

Om gårdagen var toppen så var det lite sämre idag. Var lite småtung i benen om man säger som så. Körde idag med Lars Losvik och SFI gänget. På programmet var par- och lagtempo, så hastigheten var relativt hög inledningsvis. Benen kändes riktigt bra under tempoövningar men efter dog dom totalt. Gårdagen började göra sig påmind. Blev att lugna ner mig lite så att jag inte skulle förstöra morgondagen redan innan dagen kommit.
Skildes från gruppen och fortsatte hemåt i egen lugnare fart för att hitta liv i bena på nytt. Efter någon kilometer kändes det bara att slagget rann ur benen så jag bestämde mig att jag skulle rulla upp för Cura för att avnjuta en välförtjänt Cola på toppen. Fick avnjuta den väl avkylda tillsammans med en toppen utsikt.
Nöjd och belåten körde jag enkelt hem och började redan planera inför min sista dag på ön imorgon. Siktar på tidig start och 180 kilometer som avslutning, torde vara ett bra sätt att avsluta dryga två härliga veckor på Mallorca.

Fika utsikten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...