onsdag 6 mars 2013

Vecka 10 syndrom

Så får jag snart kalla den här trenden. De senaste åren har jag i regel varit sjuk vecka 10. För två år sedan hostade jag dygnet runt och sov runt två timmar per natt på grund av att jag hostade oavbrutet. Ifjol låg jag med feber under samma vecka och nu har jag haft en skrovlig hals sedan i lördags. Men som tur var börjar det reda upp sig för mig nu!
Trots att hals varit lite risig när jag vaknat i måndags och tisdags så fick jag ihop två fina träningsdagar. I måndags blev det balans träning delux! Cykelvägarna och vissa mindre bil vägar här runt är väldigt dåliga nu tackvare förra veckans värme och den på följande stränga kylan. Nu är vägarna antingen glashala eller fulla med isiga spår! Dryga två timmar med tungan rätt i mun står det i träningsdagboken från i måndags.
Igår fick jag ihop ett ordentligt duathlon bestående av 30 minuter hårdare körning med crossen på samma dåliga vägar som under måndags kvällen följt av 50 minuter högpuls rinkbandy. Som avslutning blev det samma hårdare körning med crossen som före rinkbandyn. Ett riktigt bra pass blev det till!

Programmet inför resten av veckan är tvätt av både kläder och cykel, vila och packning. På lördag bär det söderut mot Schweiz och träningsläger! Vilar tre dagar här i landet före så att det inte blir för mycket av det goda när jag väl kommer igång där nere. Har nu fixat lite i Vuokatti inlägget från i lördags så kolla in det här
Ännu en bild från min underbara runda i Vuokatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...