måndag 11 mars 2013

Heute hat es einbischen geregnet

Som rubriken säger så kom det lite regn idag. Det berörde mig inte och ut stack jag för att jaga fyrsiffrigt på mätaren. Hade siktat in mig på ett varv på ca 24 km som jag skulle köra fem varv var det tänkt. Varvet inleddes med en grusvägsstigning på ca 2.5 kilometer med en lutning på 5.5% procent sedan blev bar det utför 12 kilometer, först lite brantare på grus och sedan -2-3% i nio kilometer på asfalt till en rondell. U-sväng i rondellen och samma 9 kilometer 2-3% tillbaka för att starta ett nytt varv.
Körde mot planeringen bara 4 varv men alla höjdmeter slet ändå bra i ben, som planerat blev trötta. Nästan 98 kilometer och knappa 4 timmars cykling gav över 1200 meters stigning. Bra bra. Mindre bilder idag då det regnade.
Imorgon blir det aktiv vila. 60-90 minuter cykling i väldigt lugn fart är planen. Till onsdagen ska det igen bli lite tuffare tag.

Sådana trevliga vägar fick jag köra lie på idag
Rosen framför dalen som grusvägsstigningen gick i idag. Vattnet  på bilden kommer direkt från en källa i bergen och borde gå att dricka direkt!
Molnen lågt lågt idag och toppen av det berg jag besteg idag syns inte alls!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...