lördag 9 mars 2013

Grüezi

Dag ett i Schweiz och jag är död. Tre timmars natt sömn följt av flera gånger mer timmars resa. Så klart blev det ju en liten runda med den redan trötta kroppen. Två ynka aktiva timmar blev det och det var mer än tillräckligt! 42 kilometer och 1005 höjdmeter var siffrorna. Jobbigt var bara förnamnet. Vägvalet kunde ha gjort allt betydligt lättare för som jag körde idag hade jag över 300 höjdmeter på 30 första minuterna. Större delen av alla stigningarna här har lutningar på över 10% och alla är dom mellan 1 kilometer och 5 kilometer. Dagens värsting kom i slutet av en 2 kilometer lång stigning när de sista 70 metrarna hade en lutning på över 30%, jobbigt.
Vädret var toppen idag, 12-14 grader och vårigt i luften! Till och med på 940 meters höjd var de på rätt sida av 10 graders sträcket. Nya tag imorgon med lite mera mängd, troligtvis mindre höjdmeter och förhoppningsvis lika fint väder..

Bilden gör inte utsikten rättvisa
Inte här heller
Här finns ett perfekt vägnät av bilfria kuperade grusvägar som denna
Eller denna
Mesta delen av rundan gick med andra ord på grus och sandvägar
Grönt, snöfritt och över 10 grader varmt på ca 900 meters höjd

Fick också cykla lite otrafikerad asfaltsväg också. 

Så lyckades jag cykla fel och kom in på en sån här väg, den var brant!

Här syns det hur brant den var! Det vänstra spåret är mitt framhjul och det andra är det låsta bakhjulet. 
Premiär körde Mavic skorna och Rapha byorna
10 av 10 åt båda trots smutsen, dock var Rapha byxorna allt för varma för dagens väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...