tisdag 1 januari 2013

2012 - vad hände? P2

Här i andra delen kommer landsvägsmånaderna april-augusti.

April
Månaden april var den första riktiga landsvägs månaden. April var också månaden då jag för första gången fick cykla uppför ett riktigt berg och första gången jag fick cykla på Mallorca. Helt klart en av dom roligaste månaderna på hela året. Under månaden fick jag även inviga min nya tävlings raket som jag snällt beundrat under 8 offseason månader. Tränade såklart mest lvg (24), men även mtb, stretching och rinkbandy rymdes med på schemat. 4971 minuter och 2123.64 kilometer blev den totala mängden träning.

Favo backen nr1

Uppe på den samma
Favo backe nr 2

Uppe på den
Tung jävel

Maj
Äntligen kom tävlingarna emot. Hade väntat och förberett mig bra, så när väl först tävlingen kom emot var jag taggad till tuuuuuuuuusen och visst rullade cykeln! Månaden innehöll 2 tävlingar, Satakunnan ajot (länk1 länk2) och Tarmo maantie (länk). SA var ett etap lopp med prolog plus 2 etaper och TM var ett endagslopp. SA gav mig 2 vinster, en femte plats och en total seger medan TM också gav mig en vinst! Perfekt start på tävlingskarriären! 
 3135m minuter och 1583.47 kilometer samlades totalt under månaden.

Satakunnan ajot etap 1
Tarmo maantie 

Juni
Oturligt nog så var det tunt med tävlingar i juni månad bara en ynka tävling fanns att köra för mig. Det var ju inte vilken tävling som helst utan det var Borgå loppet (länk). Helt klart det jobbigaste loppet i Finland. Roligt och tungt, sa jag tungt? En tredje plats fick jag åtminstone med mig därifrån. Annars löpte träningen på fint trots att vädret var blött. Totala siffror: 3135 minuter och 1552.01 kilometer.
Borgå målgång
Njuter
Härliga tider
Jobba jobba 

Juli
Juli inleddes med tävling redan den första dagen, Hyypänlaakson ajo (länk1 länk2). Tvåa efter klubb kompisen Lars var resultatet. Efter två veckors perfekt träning var det dags för Finlands ROLIGASTE lopp: Leijona GP (länk). Upp ner, hit o dit. Femte plats blev det där och plötsligt ledde jag landsvägs cupen i kilpa klassen! Hann även med att cykla Botniacyklingen men den lämnar vi där. Träningen och motivationen var på topp trots att ett knä bråkade i slutet av månaden. 2716 minuter och 1433.8 kilometer.

Hyypänlaakson ajo
Torgrunda
Eliten på Leijona Gp
Torsviks banan

Augusti
Augusti månad handlade om en sak och det var tempo träning. All träning jag körde var med sikte på cup finalen som var 20 kilometer tempo, VARJE träning hade något tempo relaterat antingen att köra distans i tt-position eller att köra tt. Tävlingen gick perfekt, jag vann! Samtidigt tog jag även totalsegern i cupen! Vem hade kunnat tro det när vi steg in på året 2012? Jag flyttade även till Åbo i slutet i Augusti. Tränings mängden begränsades av det samma bråkandet knät som i juli. Fick ändå ihop 1369 minuter och 716.68 kilometer.
TT maskinen
Hupps :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...