söndag 30 december 2012

Rapha festive 500, de två sista rundorna


Som jag skrev i förra inlägget så har jag nu idag avklarat Raphas Strava utmaning: 500 kilometer under perioden 24.12-31.12. Får till och med en ledig dag i slutet! Utmaningen är inte tuff om den skulle köras på sommaren men nu när den körs på vintern så blir det åtminstone här i Finland rejält jobbigt!
Totalt fick jag ihop 504 kilometer och 1330 minuter utecykling under veckans åtta rundor. Här är de två sista rundorna:

29.12
Kallt och fuktigt var det igår. Vi var ändå fyra stycken på torget men efter en stund var vi nere på tre. Vi jobbade fram på för mig nya vägar så att vi tillsist hade fått ihop skapliga 71 kilometer. Tårna, hjälmen, cykeln, ja allt var fruset när jag kom hem. 84 kilometer återstod till halvtusingen!

Nedfrusen Bell
Nedfrusna Rose, DX, Garmin och Ritchey
30.12
Regn var utlovat till idag!? Tänk att min Festive500 vecka startade med -18 grader och kanske skulle sluta med +3 och regn. Som tur var slapp vi det fruktade regnet. För egen del bestämde jag mig redan efter 5 kilometer att det här inte blir rundan som för mig upp till 500km, benen kändes som träpinnar! Träpinne-känslan fortsatte enda till Nykarleby var vi fyra som vågade oss ut idag besökte en annan av klubbens cyklister för att få fixa till Kenneths fast isade drivlina. Efter det så blev jag plötsligt som en ny människa! Allt flöt bara på och plötsligt frågade Danke, som också hade gett sig på utmaningen om vi skall fixa undan det sista idag. Såklart hakade jag på när jag plötsligt hade fått peow-peow ben.
Efter att ha hämta dricksflaska och fört hem Mas och Kenneth så cirklade jag och Danke på tills vi hade klarat utmaningen! SKÖNT SKÖNARE SKÖNAST att äntligen klara något som man ger sig in på i höst! På nytt nästa år kan jag meddela redan!



Mas hade nya handskar som han stolt visade upp

Kenneth fick mixtra med cykeln lite
Två stolta Festive500 avklarare! (hittills de 2 ENDA)
När allt laddades in på Strava så hoppade plötsligt en sådan här fin bild upp!


Alla #festive500 rundorna hittas på länkarna här:
25.12  och 25.12

Imorgon vilar jag och tar emot det nya året. Förhoppningsvis inleder jag det nya året med en traditionell Nådjärvare. Imorgon börjar även min årsredovisning styckevis dyka upp här på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Då var det era spår jag skymtade ställvis. Grattis och bravo!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...