måndag 26 november 2012

Perfekt helg

Har en perfekt helg hemma i Pampas bakom mig. I fredags fick jag först uträttat många ärenden, fixa knät med mera. På kvällen var det dags för klubbens årliga Hjulfest. Toppen sällskap och toppen mat på Restaurang Ädelbragd. Efter en kväll full av mat och skratt så var det lätta att somna.

Lördagen innehöll, som jag redan skrivit, några kilometer och någon timme cykling. Kanon kul att cykla igen utan att få bråkande knä. 2.75h, 59 kilometer och ett leende på läpparna var facit från denna runda. På kvällen spädde jag ännu ut dagens dos med en 30 minuters promenad och 15 min stretch. Hann även under dagen med att äta mej propp mätt av godsaker på ett kalas. SUPER GOTT, igen! Tyvärr inte lika bra för vågen. Nåjaa nog måste man unna sig mat om man bjuds på sådan :)

Igår blev det också cykling. Då i ännu blötare spånbanor än under lördagen. Facit för denna runda var trötta ben, leriga kläder, 55 kilometer och 2.66h. Kroppen kändes såklart lite sliten efter att ha fått cykla sådär mycket på två dagar. Men samtidigt så tyckte jag att det kändes BETYDLIGT bättre under de sista 10 kilometrarna under söndagens runda jämfört med de 10 första på lördagens runda. Framstegen kommer lätt när man har tränat dåligt. 
Efter cyklingen blev det att äta, packa och säga adjö åt nära och kära för att än en gång tåga ner mot Åbo och pluggnings rik vecka innehållande ännu en labb kurs och en tent. Tur att att man får söka sig norrut igen till helgen.

Saldot för helgen var 6 timmar 10 minuter och 114 kilometer. Helt klart nöjd

Nu blir det att trampa lite trainer, göra lite bål övningar, koka mat och forsätta med pluggandet! 

Hörs senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...