tisdag 6 november 2012

Det hemliga tipset!



Här kommer nu det hemliga tipset som jag viskat om några dagar. Vill man hyvla bort lite av sin ryggsäck så krävs det disciplin och att man klarar av det mentalt. För att det ska kännas roligare vill man ju se resultat i början, och är det roligt så är det lättare :) .
Mitt tips för att komma igång lättare är:
Väg dig första gången på kvällen, då får du en högre startvikt än om du skulle väga dig på morgonen. Före vägning så skall du dricka mycket (!) vatten, tanka ordentligt brukar jag säga. Det gör dig ännu tyngre.
Då du tycker du har tankat klart för dagen stiger du upp på vågen. Nu är du, om du tankat rätt, betydligt tyngre än vad du normalt är.

Då är det bara att lämna bort alla  onödigheter och börja leva sundare. Efter en vecka stiger du upp på vågen igen, den här gången på morgonen! Då är kroppen som lättast, då du har varken hunnit äta eller dricka.

Nu borde du ha fått ett relativt stort minus värde på vågen :) Och nu när du sett att det går bra under första veckan går resten av bara sig själv :)

Tadaaaa, där var det! Allt sitter mellan öronen, så gör man början roligare så blir allt lättare. Vill man ha ännu lite mer press på sig så gör man som jag och postar vågbilder varje vecka. Man vill inte posta en bild med plus resultat.

Vill ännu påpeka att jag inte är någon expert på området! Av erfarenhet vet jag att det här lyckas för mig. Jag räknar varken kalorier eller straffar mig om jag råkar äta nått onödigt. Min viktminskning sker endast med hjälp av att jag lämnar bort sötsaker som är onödiga och genom träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...