torsdag 25 oktober 2012

Pampas calling

Efter en veckas tent läsning och tentande med varierande framgång så är det nu dags att lämna Åbo för hembygderna.
Det Åbo som jag lämnar har idag visat sig från sin finaste sida och bjudit på temperaturer runt 274 kelvin samt låtit solen skina från en molnfri himmel. Hoppas att samma väder skulle visa sig uppe i Österbotten också. Tyvärr utlovas det snö och molnigt hela helgen, bara att hoppas att det inte stämmer för jag skall cykla!

Igår blev det igen en rapp morgon promenad. Tyvärr var jag lite väl tidsoptimistisk så jag hann bara med en 20 minuters lång jämfört med knappa 40 min dagen innan. Idag hade jag tent från morgonen så idag blev det ingen promenad. Från och med nästa vecka springer jag med tuppen!

Nu är det bara att härda sig genom dryga fyra timmars tåg resa så är man hemhem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...