onsdag 4 juli 2012

Träningsåret 2012, första halvan.

I söndags gick första halvan av år 2012 ut. Tycker det kunde vara bra att gå igenom träningen lite för att se hur mycket av vad man har gjort.
Har inte haft några egentliga bekymmer under året. De små som har funnits har varit kölden under vår vintern och en förkylning som saktade mig under 3 veckor i mars. Annars har det i princip gått som på räls! Vilket även syns på vissa siffror som till och med överraskade mig lite.

Här kommer nu en  liten siffer redovisning av årets 183 första dagar:

  • 201 träningspass, innehållande främst landsvägscykling (82 pass) och mtb (40) men även pendlings tempo (9), teknik cykling (1), promenad (3), löpning (2), styrka (6), trainer cykling (12), skate skidning (17), klassisk skidning (1), ishockey (5), rinkbandy (8) och volleboll (2) samt stretching (15). 
  • 19240 minuter, översatt till timmar ger det 320 timmar och 40 minuter träning hittills under året. Värt att nämna är att jag under HELA 2011 hade strax under 25000 minuter!
  • 7159 utomhus cykel kilometer! Ynka 3000km mindre än vad hela 2011 gav mig. 
Om man räknar ut ett medeltal för varje dag så blir det 1,1 träningspass, 105 minuter och 39 kilometer per dag. 
Riktigt nöjd med siffrorna, ännu mera nöjd över att allt går så lätt och roligt. Inte en endaste gång har jag hämtat cykeln ur garaget med tanke att nu "måste jag cykla", de har bara varit "Yes, nu får jag åka cykel!" Mest överraskad är jag över hur lätt utomhus kilometrarna kommit här hemma. De har bara rullat in!

Med den här farten blir heller inte mängd delen av årsmålen några större bekymmer. Av prestations målen så har jag avklarat sub10 på tempo banan och top10 i kilpa cupen ligger nära till hands i och med att jag är 2. nu just, cupställningen nu. Stretch och spagat målet har jag inte lagt en endaste liten tanke på, det lär få mer tid efter Åbo flytten.
Däremot så klarade jag inte av att cykla 200 timmar innan första tävlingen. 175 timmar stannade klockan på under tiden 1 januari - 4 maj.

Nu är det bara att fixa en lika fin andra halva på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...