lördag 21 juli 2012

Pannbens träning

Solo 160 kilometer, frivilligt. Inte är man ju riktig klok inte. Att jag dessutom planerade rutten så att jag började med 60 kilometer medvind och slutade med 20kilometer kantvind och 80 kilometer motvind gjorde ju inte saken mer vettigt.

Men bra träning var det, speciellt på slutet med motvinden som gjorde det till en ännu mer mental prövning än vad det var innan. Cyklar sällan, nästan aldrig ensam nu för tiden. Finns alltid någon att träna med, och roligt/bra är det för inte skulle jag palla att cykla 400-600 kilometer i veckan ensam!
Tanken till att köra solo slog mig när jag vaknade 2 timmar efter dagens inhiberade runda. Ville testa mig själv lite och se hur jag klarar av att köra ensam sådär pass länge. Har aldrig kört sådär långt solo tidigare, så både fysiska och mentala barriärer fanns att testa. Allt gick riktigt bra, blev aldrig fysiskt trött fastän vinden bråkade. Däremot började det gå lite jobbiga tankar i huvudet när jag svängde rak in i värsta motvinden med 60 kilometer kvar, men konstigt vore det väl annars. Men vinden övervanns såklart utan några större problem.

Rutten gick via Evijärvi till Terjärv. Därifrån körde jag hem via Åsbacka vägen. Riktigt fina vägar, betydligt mera upp-och-ner än här vid kusten. Speciellt vägen mellan Evijärvi och Terjärv var riktigt rolig. Om någon skulle föreslå samma runda på torget imorgon kl 10 så skulle jag vara på hugget direkt! Nästan så att jag hoppas :)

Nej nu blir det några timmar sömn så att man orkar nöta nästan lika många kilometerar imorgon.

Avslutar med god musik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...