söndag 22 juli 2012

300

Ja, drygt så många kilometer cyklade jag under de dryga 26 timmar mellan kl13 igår och strax efter kl15 när jag kom hem idag. Super! igår slet jag solo 160km medan jag idag hade nöjet att starta dagens runda tillsammans med 14 andra likasinnade. Bland cyklisterna fanns en Omega-Pharma Quickstep cyklist, eller åtminstone en som man kunde tro tillhörde dom. Lars hade shoppat ny cykel och nya kläder, och nu såg han ut som värsta Sylvain Chavanel. Efter att ha rest runt i sommar på en del tävlingar så kan jag med meddela att 2 av de 5 snyggaste landsvägscyklarna i landet rör sig på våra vägar! Kenneths Foil och Lars Venge är bland det finaste jag sett i år!
Schnügg sykkel!!

Till och med nejdens bloggkung skulle föreviga cykeln
Dagens runda gick delvist på samma vägar som igår. Vi körde på mot Evijärvi i fin diskussions fart. Vägen mellan Jakobstad och Evijärvi blir bara intressantare varje gång jag kör den, visst är det mycket rakt fram där men där finns lite höjd skillnader vilket inte finns på alla vägar här runt.
Myser på vägen mellan Lappfors och Evijärvi
Väl kommen till Evijärvi så var det dags för dagens coffe-break. Nyttigt? knappast. Gott? jepp. Kolhydrat rikt? absolut! Precis som en fika paus ska vara.
Carbs, Carbs, Carbs!
Efter åt styrde vi hemåt via Kortesjärvi och Purmo. Nu började vi köra lite hårdare vilket var riktigt skönt. Roligt också att cykla i en sådär stor grupp där ingen är mycket sämre än någon annan, utan alla klara i stort sätt av att gå med i hastigheter runt 40km/h. 
efter lite sraffcykling på slutet kom jag upp till dryga 140 kilometer idag, bra avslutning på en fin tränings vecka. 17 timmar och 540 kilometer har jag fått anteckna. Nästan lika mycket som jag hade tillsammans på de 3 veckor före den här veckan. Inkommande vecka blir en träningsfylld tävlingsvecka, får se hur det går.

Chava... Lars flyger fram på sin nya cykel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...