onsdag 27 juni 2012

Missärdag

Ordet missär är väldigt poppis bland cykelbloggar nu just. Såklart måste ju jag också använda ordet då.

Hela arbetsdagen var en enda pina idag. 10 grader, ihållande ordentligt regn och ca 10 m/s nordlig vind var förhållandena. Bara av att läsa de där tre sakerna så förstår man att det var kyligt. Lägger man ännu till att jag satt stilla i en vattenpöl på en plast stol i 8 timmar så blir det riktigt hemskt!
Var nått infernalisk kallt! Började frysa redan runt halv 8 på morgonen och hade inte fått tillbaka värmen ännu runt 8 på kvällen, fast jag hade sovit en par timmar under varma täcken. Man skulle inte tro att det är sista veckan i juni när man behöver använda följande plagg på SAMMA GÅNG! På benen hade jag långa underbyxor, tjocka varma byxor, vind täta byxor och regn byxor och på övre delen av kroppen hade jag en college, fleece, vindtät jacka och regn jacka. Händerna täcktes över med 2 par vinter handskar. Trots alla dessa kläder så frös jag!!
Bara att älska den finska sommaren!
För att skapa er en liten bild hur det kändes och såg ut idag så citerar jag Danke som cyklade förbi mig:
 "Håxa inte känna igen dig där du satt och huttrade som en dränkt frass. Krum i ryggen som en äldre herreman på minst 50+"


Roligt sånt där....


Önskar att man kunde ändra på orden i Samuel L Jacksons fina utrop i filmen "Snakes on a Plane".

Orginalet:

Min version i textform:
Enough is enough
I had it with this Motherf**king rain
 on this motherf**king summer!

Efter jobbet stack jag iväg till lokale bloggkungen för att lämna tillbaka en våg som jag hade lånat av honom. Där fick jag bevittna ett otroligt skådespel av genren cykeltvätt! Huvudrolls innehavaren var denna produkt.
Övertygade mig helt klart så pass mycket att jag kommer att hämta hem en flaska för mitt kedje tvättande. 
Sista inspektionen i en fyndig cykelhålare.

Ni får bara uthärda den grymma väntan på svaren till gårdagens frågor. Svaren kommer imorgon! Så ni hinner ännu göra som Danke och svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...