fredag 4 maj 2012

Stressigt värre

Igår var jag och en kompis och titta på lägenhet i Åbo. Den vi skulle inspektera såg riktgt bra ut så vi slog till på direkten! Första "egna" bostaden fixad! 59 kvadratmeter uppdelade på 3 rum och kök. Bara att vänta till sommaren innan man får börja frakta dit alla saker då. Men innan dess skall jag ju hinna tävla lite också. När jag väl kom hem igår började stressandet, hann vara hem ca 20 minuter innan jag stack iväg för att cykla bort tågresan ur benen. När jag kom hem så hann jag tala 3 telefon samtal och duscha på ca 15 minuter innan jag satt i bilen på väg till Nykarleby för att hämta nya klubbkläder. Mao så hann jag med en hel del under dryga 2 timmars stress. Stressen fortsatte idag när jag skulle cykla, tvätta kläder, äta, besöka jobbet, tvätta 2 cyklar och skruva den ena, packa väskor och bilen. Steg upp strax före kl 8 och först runt kl 16.00 kunde jag sitta ner för att ta det lite lungt. Men inte var det många minuter som jag hann vila! Nu just sitter jag i bilen ner mot Björneborg var tävlingspremiären skall avklaras i helgen. Prolog och etap skall trampas imorgon och en etap på söndagen, ROLIGT! Det som är mindre roligt är ju att jag tackvare den här resan missar Finlands 2 första matcher i hockey-VM, men ibland måste man prioritera. Ni som nu läser bloggen och inte vill veta som vinner årets VM skall sluta läsa HÄR. Enligt mig så spelas finalmatchen mellan Sverige och Canada. Tyvärr kommer Sverige att vinna den. Ikväll vinner Finland antingen 3-1 eller 4-2 över Vitryssland så nu visste ni det också! skriver mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...