fredag 11 maj 2012

Regn

Vädret visar sin våtaste sida nu just. Under de två senaste dagarna är de inte många timmar som de inte ha kommit ner någon typ av fukt. Under de några timmarna som var regnfria igår så stack jag iväg och körde klubbens tempobana. Benen hade nog lämnat någonstans för jag hittade absolut inget driv i tramptaget under tempo intervallen. Om jag ska börja söka ursäkter så kan jag ju börja med att jag körde med gamla cykeln och gamla cykelskorna vilket gav en lite annan position på cykeln.
Just skorna har varit ett litet problem för mig under den senaste månaden. När jag bara har på mig skorna utan att lägga större belastning på speciellt vänster foten så är storleken PERFEKT. Tyvärr så tycks min vänster fot breda ut sig när jag börjar cykla, vilket i sin tur gör att skon blir för liten. Redan första dagen på Mallorca fick jag ett litet skavsår på ena tån och sedan dessa har det bara blivit värre, till och med så dåligt att jag knappt har kunnat ha på mig vanliga skor den här veckan. Efter att ha inspekterat tån när jag kom hem från jobbet var det inget svårt beslut att inte fara ut och cykla i regnet. Tån var i stort sett grå-blå-röd så den och jag fick vila idag. Om någon är intresserad av fina och lite använda Mavic Zxellium skor så är det fritt upp att höra av sig. Tyvärr så kan jag inte använda dom mer.

Igår på tempot hade jag sällskap av klubbkompisen Robert. Hittills i år har jag sett honom 4 gånger på cykeln och under dessa gånger har han haft 4 (!!!) olika cyklar! Tur att man inte behöver ha så många tvåhjulingar att välja mellan. Innerst inne vet ni nog ändå att jag mer än gärna skulle vilja ha det problemet ;)

Efter tempot så cyklade vi till Nykarleby för att titta på Rose cyklar. Deras representant var där och visade upp årets nyheter. Testade en cykel med Shimanos Di2 växlar och blev nog lite positivt överraskad över hur smidigt och tyst dom fungerade. Skulle jag vilja ha växlarna på min Canyon lvg? Troligtvis inte, eftersom jag inte ser några större fördelar jämfört med de vanliga Dura-Ace växlarna som jag har. MEN skulle jag ha en tempo cykel så skulle Di2 vara ända alternativet. Med vanliga växlar så är man ju styrd att bara kunna växla ur en position men med Di2 så kan man lägga växelknappar lite var som helst på styret så att man kan växla när tex står upp vid starten eller efter någon skarp sväng. TT-branschen så är helt klart stället var Di2 passar bäst hem enligt mig. Canyon visade att de tycker samma sak i och med att dom presenterade deras nya tempo raket, Speedmax CF EVO som ENDAST passar ihop med elväxlar. Hela deras nya cykel väcker tyvärr ett starkt ha-begär hos mig. Måste tyvärr nöja mig med att bara se den på bild.

Imorgon så skall jag försöka köra en lång och lugn runda i förhoppningsvis torrt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...