onsdag 25 april 2012

Tempo premiär

Så där ja, första Mallis dagarna ner skrivna. Skrev igår om att jag skulle göra första tempo träningen för året. I kallt och lite så regnigt väder stack vi, 3 presoner, iväg mot Grisselören till klubbens tempobana. Tidigare år har banan varit 7km lång men till i år så har man flyttat starten 1.5km längre inåt landet så att banan blev 10km, 5km ut till Grisselörens hamn och tillbaka.
Hade ju som ett av mina mål för året att köra gamla banan under 10 minuter och kommer nog att ha kvar det som ett måste nu under sommaren fast vi har en ny bana.
Min tid på nya banan i kölden och med massvis med kläder på blev 15,13. Inte percis någon tid att ringa hem om men för att vara första gången och med tanke på förhållandena så får jag vara nöjd. Nya dröm gränsen på nya banan torde ligga på 14.15, vilket motsvarar samma snitthastighet som 10min gjorde på den kortare banan. Vem blir först? Ut och kör nu bara!

Nu skall jag fara och leka back intervaller! Blir intressant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...