måndag 30 april 2012

Den late bloggaren

Har haft MYCKET på gång under de senaste dagarna så därför har bloggen varit det första som fått vika till sidan. Sedan förra inlägget har jag hunnit cykla 4 pass och sammanlagt nästan 360 kilometer. Sammanlagt för första veckan efter Mallorca lägret så blev det hela 569 kilometer! De var den här veckan som skulle vara vilo vecka :)

I lördags prövade jag nått nytt och körde två pass, ett 3h pass och ett 2h pass. Blev med säkerhet inte den sista lördagen då jag kör något liknande, nästa gång måste jag bara komma ihåg att äta lite mer än 2 smörgåsar mellan rundorna.

Igår så var det en kaos runda med klungan. Minst sagt blandad smak lämnade i munnen efter rundan som innehöll: 3 punkeringar, alla möjliga hastigheter från 20km/h i medvind till 40+km/h i motvind och en klungvurppa. Som tur var jag inte inblandad i vurppan, men de som var inblandad såg ut att ha klarat sig utan större köttskador, bara material skador märktes vid situationen. Flera hjul, någon hjälm, något styre osv. sade upp kontraktet. Var första gången jag sett en vurppa live, inte precis något som man vill se ofta. Tyvärr så händer sådana i cykel sporten så man får väl acceptera dem.

Efter att ha varit hela dagen i arbetet i fredags så ringde jag på en lägenhet till Åbo. Vissa saker lät lite för bra för att sanna så jag och min blivande kämppis sticker till Åbo onsdag-torsdag för att se om lägenheten är något att ha. HOPPAS!
I och med den här utfärden så tappar jag ju värsta fall två tränings- och uppladdningsdagar inför helgens tävlings premiär i Björneborg. När allt kommer till kritan så kan de ju kanske vara bra att ha vilat lite extra innan tävlingen.

Veckans program ser ut på följande sätt:
Måndag: Rulla benen alt. vila. Blev vila pga att soffan fängslade mig.
Tisdag: Möjligtvis lätt cykling på förmiddagen och tempo träning på kvällen.
Onsdag: Åbo
Torsdag: Åbo, hoppas hinna ut och rulla bort tåg resan ur benen när jag kommer hem.
Fredag: Lätt rull, cykel putsning och bil resa till Björneborg
Lördag och söndag: Släpper vi lös tävlings idioten!

Med andra ord så blir tränings timmarna lidande, blir ca 5-6h före helgen.

Pga av södern lägret blev ju också invägningen lidande. Men igår så var det dags pånytt, trumvirvel, vågen stannade för första gången i år på rätt sida 90kg! 89,1kg visade vågens röda siffror. De betyder att jag tappat mer än 5kg nu under våren. Kommer att nöja mig med att hålla vikten nu under maj månad för att sedan kanske sikta vidare mot målet 85kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...