måndag 5 mars 2012

Sportlovet

De var det sportlovet! Har varit en perfekt vecka på många sätt: träningsmängden har varit fin, träningen börjar ge resultat och vädret har bjudit på sin bästa sida. Idag har jag haft sov morgon så nu väntar jag bara att klockan ska bli tillräckligt mycket så att man kan köra iväg mot jobbet för att inleda en ny arbetsvecka.
Sportlovet avslutades med en lite hårdare Nådjärv runda med farsan. Vi körde mycket bilvägar för att kartlägga hur isläget börjar vara. Tycker de såg väldigt bra ut, hela vägarna var is fria där solen har sluppit på men där vägen varit i skugga så var bara hjulspåren is fria. Hela Nådjärv vägen som är lite mindre trafikerad av bilar var fortsättningsvis is belagd, så där lär det dröja innan de går att köra med lvg.
Total under förra veckan fick jag ihop nästan 17 timmar träning. Perfekt! Vissa pass kördes medvetet lite över bekvämlighetszonen och kroppen klagade för första gången i år inte vilket också är perfekt. Nu under den nya veckan så tror jag att de blir något pass på trainern för att kunna köra kontrollerade intervaller, men om solen fortsätter att gassa som den gör nu så kan det nog hända att jag inte vill sitta inomhus och tramppa. Då blir det att köra intervallerna på mtbn.
Igår var det ju vägnings dag. Resultatet (93.7) var väntat då jag var på mat till fammos kvällen före. Nästa vecka hoppas jag på lite större vikt tapp än förra veckans -0.5 kg.
Var även ett gäng ur cykelklubben som var och skidade Vasaloppet igår i perfekt väder. Alla avklarade loppet med BRAVUR! Grattis till Danke, Lars, Jenny och Reid med flera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...