tisdag 14 februari 2012

Vändagen

Idag var de så dags för vändagen, hoppas att alla läsare och vänner har haft en fin dag. Dagen har aldrig betytt något mer för mig, men idag har jag faktiskt tänkt på hur bra jag har med vänner som spårrar och hjälper till i många svåra lägen.
Till dagens träning då. Blev ju såklart inget av de två alternativen jag skrev om igår, utan jag skidade ikväll istället. Var inget svårt beslut att sova 1.5h extra imorsse istället för att fara och skida. Hade faktiskt ställt väckar klokan tidigt så att jag hade kunnat fara och skida före jobbet. Men direkt jag såg ut så gick jag tillbaka till sängen, de var nämligen en snöyra delux där ute. Chansade att vädret skulle ha lugnat sig till kvällen och de gjorde det, blev 16 kilometrar i Larsmo skogen. Gick allt annat än lätt men de skyller jag på föret och vallningen.
Kom på en fin vändags/skid teori så länge jag försökte glida runt i spåren: "Skidor är som vänner, behandlar man dom väl så gör de samma mot dig också." kom på detta när jag frågade mig om skidorna skulle glida bättre om man skulle sköts om dom och lägga nytt parafin på dom lite oftare. Har i dagsläge skidat alla 200+ kilometrarna i år på samma valling som blev gjord vid Spotia Mattsons när jag köpte skidpaketet. Skall nog bli ändring på detta!
Ni som undrar om mitt paket som jag skulle hämta sista delen till idag får vänta lite till. Fick inte hem den sista delen i paketet idag ännu. Den hade inte kommit butiken ännu fast det var sagt att den skulle komma idag. Bara att hoppas att den kommer imorgon. Kommer ordentligt med text om hela paketet när jag har det.
Nu blir det att vila lite, blir lite längre arbetsdag imorgon igen. Efter arbete så blir det lite utomhuscykling med mina cykelvänner bara vädret tillåter. Det har utlovats snöfall och 8m/s vind imorgon men vi får hoppas att de missat sig med prognosen igen. Om prognosen slår in så finns väl inget annat alternativ än trainer intervaller och de vill man ju såklart slippa om det är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...