söndag 4 december 2011

Naturlig ansiktsmask (bildbevis)

Fotat av min mamma som idag firar sin
 födelsedag, GRATTIS
Hade bestämt med några klubb kamrater att vi skulle cykla idag kl10 om det inte regnade. De regnade inget så jag sökte mig till samlingsplatsen, 200 meter hann jag innan de började regna. Envis som jag är fegade jag inte ur när jag hade kommit sådär långt. Blev en tung runda på ca 65 km och 2timmar och 40 minuter på mestadels våta grusvägar. Jag var ända i gruppen om fyra man som hade mtb med vinterdäck, resten hade Cx med sommardäck. Fick jobba lite mer än dom för att klara att hålla farten uppe, man kan ju försöka trösta sig med att jag fick bättre träning av de högre rullmotståndet. En annan nackdel med mtb däcken var att framhjulet drar upp grus och lera från marken och kastar det rakt i ansiktet på en själv. Följden av det här var att jag var helt täckt i grus (se bild, som ljuger lite pga ljuset). Var förvånad att jag inte frös det minsta, fast jag var genom blöt och temperaturen låg runt +2 grader, konstigt men bra.

Som jag skrev igår så skulle jag se Boxing Night med Robert Helenius match. Matchen i sig själv var en stor besvikelse ur Helenius perspektiv, han bara försvarade sig och lät Chisora mosa på, varje rond hade Robba en kort stund när han var offensiv men Engelsmannen ägde matchen. Orsaken varför Helenius var så passiv kom fram efter matchen, han lär ska ha slagit sönder sin högra hammare i första ronden vilket hindrade honom från att använda sitt viktigaste vapen under resten av matchen. Efter att ha sett hela matchen så var jag säker på att Chisora skulle vinna på domar poäng, men då kom chocken! Helenius vann! De obligatoriska protesterna kom från Chisoras läger efter att domen hade kommit, och nu kräver de re-match inom två månader. Blir roligt att se följderna den närmaste tiden.

Skall nu sammanfatta veckan som gått. Återkommer med veckan i siffror senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...