onsdag 21 december 2011

Mörk dagen

Idag har vi haft den mörkaste dagen på året. Betyder nu att vi hela tiden går mot ljusare tider och cykel säsongen. Snart bara tre månaders vinter slit kvar, före man får börja köra rejält hårda pass för att få benen i High-speed-mode. För att sparka igång säsongen ordentligt så kommer jag och några andra cyklister att flyga till Mallorca för att träna. Resan är ger perfekt motivation för att orka pina sig igenom de mörka månaderna. Tränar man inte ordentligt före tränings resan lär man inte få ut lika mycket av den säger de mer rutinerade rävarna, måste ju lita på dom med erfarenhet.
Idag så har jag officiellt haft min sista arbetsdag år 2011. Med andra ord har mitt jullov börjat nu och det kommer att fortsätta fram till 9 januari nästa år, passar perfekt med två och en halv vecka ledigt så man kan satsa ordentligt på träningen. För att sparka igång jullovet blev det ungefär 150min stig mtb idag. Riktigt skönt att  korsa fram mellan träden i mörkret. Jag måste vara ganska funtad, mtb cykling är bland de värsta man kan göra när det är ljust på två hjul men i mörkret är det bland det bästa jag vet! Skulle kunna hålla på hur länge som helst med mörker mtb. Det väldigt begränsade ljuset gör att känns som att det skulle gå mycket snabbare än vad det faktiskt gör. Skulle man köra med samma hastighet på samma stigar i ljust före skulle det inte vara någon höjdare.
Nu blir det bara att ladda upp inför morgondagens drabbning. Ett ordentligt stretch pass, bra med sömn och en bra julfest på förmiddagen i skolan imorgon borde vara perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...