måndag 12 december 2011

Jobbigt värre

Då var dagens träning färdig. Blev ett ordentligt stretching pass åt benen men innan det så trampade jag vinterns hittills jobbigaste trainer passe. Trainer passet blev till ett experiment, skall försöka jobba fram några pass som jag efter nyår koncentrerar mig på. Idag provade jag på att först köra en 3x3min följt av 3x2min med tungt motstånd och lågkadens, avslutades hela med en halv tabata. Resultatet av detta pass var ordentligt skakiga ben. Var inte riktigt nöjd med passet så blir nog att fundera vidare. Under stretchingen efteråt så tyckte jag konstigt nog att benen kändes lite vigare idag, bara att fortsätta på samma sätt så kanske jag återfår en del av min tidigare rörlighet.
Morgondagens tyngdpunkt kommer att vara ispass. Förhoppningsvis får jag ihop åtminstone 90min på is varav en del blir rinkbandy. Blir ju förstås att fortsätta både löp- och stretch-projektet. Troligtvis får jag automatiskt lite längre löpning imorgon då min Garmin tycks ha varit lite vilsen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...