onsdag 30 november 2011

Vila

Har varit en jobbig dag idag. Först så blev det ju en betydligt tidigare väckning än vad jag blivit van med den senaste veckan, kan tillägga att jag aldrig varit någon morgonmänniska och kommer troligtvis aldrig att bli heller. Sedan en full dag med jobb. Efter det så kokade jag god mat, men efter det, då var det färdigt. Nu var Petters batterier slut, fick ta en ordentlig gubbvila på ca 90min. Inte blev de bättre, vet inte om jag hade väntat mig det för den delen heller. Tydligen så tycks kroppen vara ordentligt trött på onsdagar, samma förra veckan. Nu när onsdag blivit vilodag två veckor i rad tror jag att de får bli så i fortsättningen också, eller åtminstone vila från cykeln varje onsdag.
Annars har det regnat idag. varmt har det också varit, runt sex grader låg temperaturen på vilket är ganska otroligt vid detta datum. Nästan så man börjar tycka synd om alla skidåkare som behöver sin snö för att kunna utöva sin sport. Som tur var skidar man inte. Eller åtminstone inte ännu. Senast jag minns jag skidade var för ca 8år sedan. Har aldrig trivts med skidandet. Men kan hända att det blir ändring på den fronten i vinter om det plötsligt kommer mycket snö. Lär ska vara bra träning för cyklister den där skidåkningen.
Nu blir det att ladda upp inför ny arbetsdag imorgon med förhoppningsvis lite mera krafter å kvällen för träning. Har ju inte hunnit prova min nya lampa ännu så en mtb runda ligger närmast till bara vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...