tisdag 29 november 2011

Morgon runda

Som jag skrev igår så var en 3 timmars mtb tur inplanerad idag på förmiddagen. När jag vaknade och såg på termometern så visade den -5,7grader, vilket gjorde sängen med det varma täcket mer lockande då jag visste att max 90min hålls fötterna varma sedan är resten en ända pina. Bestämde mig för att köra en 2 timmars runda, eftersom jag hade kommit överens med några klubbkompisar att vi skulle köra idag.
Rundan började bra hade absolut inga problem med kylan. Men när 100 minuter av runda hade passerat så började jag frysa om fötterna, ända problemet som kvarstod då var att jag hade en bra bit hem.
 När jag väl kom hem så stannade min Garmin på 2 timmar och tjugo minuter samt 46 kilometer. Riktigt bra runda, TACK Danke, nästan enbart nya stigar fast vi för det mesta rörde oss på väldigt bekant mark. Istäcket på vägarna var ännu värre idag än igår men med vinter däcken på så gick det hur bra som helst, nästan som på asfalt :)
Känslan när man fick ställa sig i en varm dusch efteråt var obeskrivlig. Plötsligt kom de liv tillbaks till fötterna :)
Nu väntar jag som bäst på en ledig bil så jag kan ta mig till rinkbandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...