torsdag 24 november 2011

Från botten till toppen

Kan milt sagt säga att dagen började på sämsta möjliga vis. Hade ju planerat ett ca 50km mtb-pass till förmiddagen, sagt och gjort väckning kl 7.45. När jag öppnade dörren några minuter senare för att se om de regnade så ser ja till mitt stora missnöje att de regnar ordentligt. Bestämmer att skjuta upp passet 90min och lägger klockan på 9.15, TROR jag.
Vaknar 11.30 av mig själv, hade bestämt lunch med farsan kl 12.00, blev aningen bråttom :).

Efter ett "morgonmål" som heter duga, ärtsoppa och pankaka, så blev de då dags dagens planerade mtb cykling. Blev ett väldigt roligt pass på spånbana och grusvägar. Förmiddagens regn hade gjort underlaget väldigt mjukt vilket gjorde att farten på sina ställen inte var den bästa, man fick bara tänka att det här ger bättre träning jämfört med om det skulle ha varit perfekt före. När man tillslut kom hem tillbaka så blev det att fundera ut vad man skulle hitta på lite senare på dagen.
Att det skulle bli ett trainer-pass var ju en låg oddsare men vilken typ av pass var ju den kluriga biten. Blev sist och slutligen ett 3x3min pass som lär ska förbättra VO2max värdet. Absolut inte roligt eller skönt under passet men känslan efteråt kan ju inte vara bättre. Tycker det är väldigt konstigt hur trainer-passen känns lockande i vinter, förra vinter så tror jag att ja körde sammanlagt 4st pass så nu har jag ju kört 75% av de redan. och lär inte stanna där heller då nästa pass kommer redan imorgon.

Intressant trainer-pass blir de imorgon, ska prova på Tabata intervaller. De passen är ju kända för att vara väldigt korta och tuffa så något lätt med lite fler minuter borde man ju också hitta på. Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...